Novetats en el premi del 5è Concurs del Carnaval de Solsona a Instagram
Amb el mateix funcionament de les últimes edicions, aquest cap de setmana s’ha obert el cinquè Concurs del Carnaval de Solsona a Instagram. La novetat del certamen convocat per la regidoria de Promoció Econòmica i Turisme i l’Associació de Festes del Carnaval rau en el premi, que consistirà en un lot de productes de Solsona i el Carnaval diferent dels darrers anys, que posa en valor l’artesania i la producció agroalimentària local.
Per participar-hi cal penjar fotos d’aquesta edició de la festa des de dissabte passat i fins al diumenge 18 amb les etiquetes #carnavalsolsona2018 i #solsonaturisme. Entre els requisits, cal ser major de 16 anys i ser seguidor a Instagram dels comptes @solsonaturisme i @carnavalsolsona.
Les fotos publicades poden haver estat editades amb qualsevol filtre i aplicació. A patir del dia 19, un jurat integrat per representants de l’Associació de Festes i tècnics municipals escollirà les imatges finalistes, i serà a través de votació popular que es determinarà la foto guanyadora. Se sumaran els likes que acumulin les fotos als perfils de Facebook i Instagram de @carnavalsolsona i @solsonaturisme fins al 4 de març.
El premi, valorat en 135 euros, consistirà en un lot de productes agroalimentaris de la zona, una visita guiada “Tasta Solsona” –centrada en l’artesania local i gastronòmica– per a dues persones, una motxilla, un joc memory de Solsona, un peluix de la geganteta, un llibre i un DVD de la història del Carnaval i la pel•lícula de la festa de l’edició passada.
Les bases completes del concurs es poden descarregar en línia dels webs del Carnaval de Solsona i Solsona Turisme. En l’anterior edició van participar-hi unes 1.500 fotografies, d’entre les quals va sortir guanyadora la del solsoní Albert Caelles, consistent en un contrapicat del gegant boig i el castell de focs (imatge del cartell del concurs d’enguany). Amb aquesta iniciativa es vol incrementar la difusió del Carnaval a les xarxes socials, a través de la gent que viu la festa, i fidelitzar els usuaris als comptes de l’organització.