Cercavila i proclamació del pubillatge de la Catalunya Central
El programa de la jornada de proclamació de la pubilla i l'hereu de la Catalunya Central a Solsona obert al públic començarà a les 17.30 h amb una cercavila pel passeig del Pare Claret. Tot i que inicialment s'havia previst acabar a la plaça del Consell Comarcal per a l'acte de proclamació, programat a les 18 h, finalment es trasllada al teatre comarcal amb motiu de les previsions de pluja.
La jornada forma part d’un certamen que es desenvolupa al llarg de tot el dia i que reuneix deu candidates a pubilla i deu aspirants a hereu procedents de dotze municipis. Entre els participants hi ha els solsonins Júlia Pallarès Masdenpinós i Enric Pensí Oliva, pubilla i hereu locals.
L’acte tindrà un significat especial per a la ciutat, ja que el solsoní Miquel Pérez Chimeno s’acomiadarà a casa de la faixa de la Catalunya Central —títol que va assolir l’any passat a Balsareny—, mentre que la també solsonina Maria Garriga Viladrich cedirà la banda de primera dama.
Amb més de cinquanta-cinc anys de trajectòria, Solsona és un dels referents del pubillatge a les comarques interiors i acull per primera vegada aquest certamen de la Catalunya Central. Segons destaca el regidor de Cultura, Albert Colell, la jornada permetrà veure “uns joves implicats, arrelats i compromesos amb la cultura i la tradició”.
El certamen és organitzat per la regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Solsona, amb el suport del Foment del Pubillatge Català i l’Associació del Pubillatge Solsoní, i la col·laboració de l’Orquestra Patinfanjàs i el Jove Ballet Solsoní.
| Quan |
09/05/2026 de a |
|---|---|
| On | Teatre comarcal (c. del Vall Fred, 20) |
| Nom de contacte | cultura@ajsolsona.cat |
| Telèfon de contacte | 973480050 (ext. 107) |