Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Eines personals

Ajuntament de Solsona
Sou a: Inici / La Ciutat / Esdeveniments / DOCUFÒRUM: 'Las que se fueron a servir' (cicle Enfila't)

DOCUFÒRUM: 'Las que se fueron a servir' (cicle Enfila't)

El Cine París projecta el documental 'Las que se fueron a servir', d'homenatge a totes les dones que, després de la Guerra Civil, van deixar casa seva per treballar de minyones i cuidadores en condicions precàries. Posteriorment, hi haurà un col·loqui amb el Movimiento Cultural Iguña (Cantàbria).

El cicle Enfila't, organitzat per L'Arada Creativitat Social, porta al Cine París el documental Las que se fueron a servir, de la cineasta càntabra Patricia Hernández Guerrero. L'activitat es complementarà amb un col·loqui amb Cruz Pardo, membre del Movimiento Cultural Iguña, una entitat del territori on es va rodar el film, per reflexionar sobre memòria, cures, explotació laboral i resistècia femenina. Serà el 4 de juny a les 18.30 h i l'entrada és gratuïta. 

Las que se fueron a servir homenatja aquelles dones que durant les dècades del 1950 i 1960 van deixar casa seva, d'adolescents, per fer de criades en condicions marcades per la precarietat, la invisibilitat i la desigualtat. Explica una història col·lectiva sobre els treballs de cures i de la llar que han sostingut generacions senceres. 

És una activitat del cicle Enfila't, dedicat en aquesta edició a les cures, l'enonomia i els drets laborals de les dones. Tot i que és d'entrada lliure, es demana la inscripció prèvia a o bé per telèfon al 722383076.

Quan 04/06/2026
de a
On Cine París (ctra. de Torà, 19)
Nom de contacte
Telèfon de contacte 722383076
Afegeix un esdeveniment al calendari vCal
iCal

Banners