Solsona engega la campanya “Aparadors vius” en quatre locals buits del nucli antic
Omplir aparadors de locals en lloguer per cridar l’atenció de llogaters potencials, millorar la continuïtat comercial tot evitant la presència de locals buits i fer més agradable el passeig per la ciutat amb nous punts d’interès són els objectius de la nova campanya “Aparadors vius”, que aquest estiu s’ha engegat a Solsona. La regidoria de Desenvolupament Local, per mitjà de l’Agència de Desenvolupament Local de Solsona i Cardona (Adlsolcar), ha dut l’exposició “Made in SolCar” als aparadors de quatre locals buits del nucli antic.
Es pot veure al número 5 del carrer de les Terceries, al 10 del carrer de Sant Llorenç i als 17 i 18 del carrer de Sant Miquel. A partir d’acords signats amb els propietaris, s’han instal·lat a aquests punts parts de la mostra produïda l’any passat per l’Adlsolcar per apropar el públic a la realitat de diverses empreses del Solsonès i l’entorn per mitjà dels seus productes. És una acció programada en el marc del Solsona Co, el Pla director de promoció econòmica de Solsona, amb el finançament del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya dins els programes de suport al desenvolupament local.
Segons el regidor de l’àrea, Ramon Montaner, “amb aquesta iniciativa s’allarga la vida d’una exposició ben actual sobre el teixit empresarial de casa nostra, tot donant a conèixer els seus productes, alhora que es dinamitza el nucli antic i es dona visibilitat a locals buits per afavorir-ne el seu lloguer”. Aquesta instal·lació durarà fins al mes de desembre. Posteriorment, la voluntat de l’Ajuntament és donar continuïtat a la campanya “Aparadors vius” amb nou material que caldrà estudiar.
Fins ara, la mostra “Made in SolCar”, originàriament adreçada als joves per posar en valor les empreses del territori i donar-ne a conèixer les opcions laborals, ha estat visitada per més de 500 estudiants. Ara es posa a l’abast de tothom qui passegi pel centre històric solsoní.