Una cinquantena de guanyadors de la campanya ‘Barris antics’ d’arreu de Catalunya fan turisme a Solsona
La iniciativa, en què participen 34 municipis, guanya la Copa Creativa 2017
Dissabte, una cinquantena de persones procedents de 20 municipis diferents de Catalunya van passar una jornada turística a Solsona combinant una completa visita guiada, gastronomia, compres i el descobriment de productes locals. Eren els guanyadors de la campanya de dinamització del comerç de proximitat “Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir”, a la qual Solsona està adherida juntament amb 33 municipis més. Els van rebre també el primer tinent d’alcalde i regidor de Promoció Econòmica, Lluís-Xavier Gonzàlez, el diputat provincial Eloi Bergós, i el president de la UBIC, Francesc Ester.
L’organització va fer coincidir els guanyadors de la campanya, que es va desenvolupar el juny passat, a passar una jornada completa a la ciutat. “Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir”, que es repeteix anualment, consisteix en un sorteig entre els clients dels comerços locals adherits, mitjançant butlletes dipositades en bústies habilitades als establiments. Hi ha en joc experiències gastronòmiques, nits d’hotel, visites guiades, espectacles i productes típics de la zona. Una de les particularitats de la iniciativa és la seva dimensió turística, ja que dona a conèixer el patrimoni de cadascun dels municipis participants.
Els visitants van descobrir els punts més rellevants del nucli antic, la catedral i el Pou de Gel, van dinar en un restaurant solsoní, van rebre xecs regal de 10 euros per comprar als establiments de la UBIC i van marxar amb un lot de productes del Solsonès finançat per la Diputació de Lleida.
Justament fa pocs dies que el projecte “Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir” ha rebut a Melilla la Copa Espanya Creativa 2017. El jurat n’ha valorat la col•laboració entre municipis, “el compromís humà per potenciar el patrimoni social, històric i cultural” de les poblacions que hi participen, el “foment del diàleg publicoprivat”, la flexibilitat en el nombre de participants, així com els valors imaginatiu, innovador, pioner i transversal.
Més d’un miler de premis repartits
En la darrera edició, la campanya ha estat impulsada per les poblacions organitzadores amb el suport de la Generalitat de Catalunya, Pimec Comerç i les quatre diputacions, i s’ha consolidat amb 1.920 comerços i 30 associacions de comerciants. En total s’han repartit 1.190 premis, valorats en més de 100.000 euros, entre els clients dels establiments adherits.