Es busquen nous voluntaris a Solsona per ajudar infants en la lectura
L’Ajuntament de Solsona, a través de la Biblioteca Carles Morató i el Pla Educatiu d’Entorn, fa una nova crida per ampliar el volum de persones voluntàries per acompanyar infants en l’hàbit de la lectura. Després de la bona acollida de la primera edició, es vol donar continuïtat al programa Lecxit, una iniciativa de la Fundació Jaume Bofill que té per objectiu potenciar l’èxit educatiu a través de la millora de la comprensió lectora d’alumnes de quart a sisè de primària.
L’activitat consisteix en una sessió de lectura a la setmana d’una hora de dedicació per part del voluntariat, al qual s’ofereix formació i materials per fer l’acompanyament d’una manera lúdica i amena. Es duu a terme a la Biblioteca Carles Morató qualsevol dia de la setmana a partir de les cinc de la tarda. Amb l’autorització de les famílies, les escoles de primària de la ciutat deriven al Lexcit l’alumnat que consideren que més necessita reforçar la comprensió lectora. El volum d’infants que s’hi acabi acollint dependrà del gruix de voluntaris que s’hi inscriguin, ja que cada mentor ajuda un únic alumne. En aquests moments hi ha cinc persones confirmades. El curs 2019-2020 se’n van beneficiar 18 nens i nenes –el curs passat l’activitat es va interrompre amb motiu de la pandèmia. El balanç de la primera experiència d’aquest programa a la ciutat ha estat molt positiu tant per part dels participants com dels centres educatius, que han constatat la millora en la comprensió lectora dels infants.
Inscripcions fins al 29 d’octubre
Per formar part del voluntariat Lecxit cal inscriure’s a la Biblioteca Carles Morató abans del divendres 29 d’octubre. Es pot fer presencialment, per telèfon, al 973483839, o bé per correu electrònic, a biblioteca.solsona@ajsolsona.cat. Només cal ser major d’edat, saber llegir correctament en català i tenir motivació per incidir en l’educació dels infants. Els llibres seran consensuats amb el nen o nena en qüestió i les activitats s’adapten als interessos de cadascun d’ells.