Famílies d’una trentena de municipis es familiaritzen amb els atractius turístics i el comerç solsonins
Dissabte passat famílies de 27 poblacions catalanes van trobar-se a Solsona en una jornada organitzada i finançada per l’Ajuntament. Eren els guanyadors de l’última edició de la campanya “Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir”, organitzada simultàniament cada mes de juny a diferents indrets del país. La trentena de famílies visitants van fer una visita guiada per la Solsona monumental, van dinar conjuntament en un restaurant del municipi, van entrar als comerços solsonins per gastar vals de descompte oferts per la UBIC i van endur-se un lot de productes de la Diputació de Lleida.
Tant l’alcalde, David Rodríguez, com el vicepresident de la Diputació de Lleida Eloi Bergós van acompanyar els visitants. La campanya “Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir”, a la qual Solsona ha participat en vuit edicions consecutives, té el doble objectiu de dinamitzar el petit comerç i promoure el coneixement del patrimoni local i del territori.
A banda dels premis locals, enguany s’han ha repartit 1.400 experiències, entre àpats, nits d’hotel, visites guiades, espectacle si lots de productes, al conjunt dels 37 municipis adherits. A partir de l’any que ve, si bé ja no serà una iniciativa vinculada al Pla de barris, continuarà organitzant-se a partir d’un conveni intermunicipal i una aportació econòmica de cada ajuntament.