La campanya “De mà en mà” aconsegueix a Solsona el primer traspàs
Kiko Nova és la nova cara darrere el taulell de Torres Perfumeria i Complements
“De mà en mà”, la campanya comercial activada a Solsona el juliol passat per promoure el traspàs de negocis que busquen relleu per jubilació, ha aconseguit els primers resultats. L’únic establiment que s’hi anunciava, Torres Perfumeria i Complements, ha tornat a aixecar la persiana just un mes i mig després del seu tancament.
El solsoní Kiko Nova, de 45 anys, va reinaugurar l’establiment la setmana passada sota el mateix nom i pràcticament amb els mateixos productes que venia Carme Torres, tot i que amb algunes novetats en cosmètica, xampús i tractaments. El reemprenedor va tenir clar des del primer dia que apostaria per la continuïtat da la botiga oberta el 1967, ja que “no arrenca de zero, i la idea és tirar endavant un negoci que funciona”.
El nucli antic, un bon lloc
Tampoc no ha estat un impediment la ubicació del local, dins el nucli antic, ans al contrari. El nou responsable de Torres considera que “el carrer del Castell és un bon lloc per a qualsevol local” i el fet de trobar-se prop del portal i del mercat l’afavoreix especialment.
Kiko Nova va assabentar-se durant l’estiu d’aquesta oportunitat a través de la campanya publicitària activada en xarxes socials, i de seguida va contactar amb Carme Torres. El lema de la iniciativa impulsada pels ajuntaments de Solsona i Cardona, per mitjà de l’Agència de Desenvolupament Local (Adlsolcar), s’ha ajustat literalment al tipus de traspàs d’aquesta botiga: Carme Torres li va transmetre la seva dilatada experiència de mà en mà per reobrir el més aviat possible.
Acompanyament
“Em va ajudar en tot, especialment en les primeres comandes”, explica la nova cara visible de la perfumeria, entre bosses, paraigües, mocadors i tot tipus de complements. Així mateix, Kiko Nova ha tingut l’acompanyament i l’assessorament de l’Agència de Desenvolupament Local per elaborar el pla d’empresa i en matèria de subvencions i formació.
La bona acollida dels primers clients que tornen a entrar a aquest establiment de tota la vida del centre de Solsona fan mantenir il·lusionat aquest solsoní. “Algú se sorprèn de veure un home darrere el taulell”, però a poc a poc tots s’habituaran a aquesta nova etapa.
La campanya “De mà en mà”, pensada per amplificar el boca-orella a través de les xarxes socials i arribar a persones emprenedores, es manté oberta a altres establiments que decideixin buscar un relleu abans de fixar una data de tancament. Tots els que vulguin aparèixer-hi es promocionaran a la plataforma https://demaenma.jocomproasolsona.cat/. A Solsona s’estima que els propers anys es jubilaran els titulars de 18 botigues sense relleu generacional garantit. Algunes d’elles continuen obertes per la jubilació activa dels seus responsables.