Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Eines personals

Ajuntament de Solsona
Sou a: Inici / La Ciutat / Notícies / Reunió extraordinària del Consell Escolar Municipal de Solsona per parlar del camí cap al territori educador

Reunió extraordinària del Consell Escolar Municipal de Solsona per parlar del camí cap al territori educador

La regidoria d’Educació treballa en l’enfocament 360, que va més enllà del temps lectiu

Un dels objectius de l’Ajuntament de Solsona i l’Agència de Desenvolupament Local (Adlsolcar) és avançar cap al concepte de territori educador. Això suposa convertir-se en una ciutat on l’educació sigui un element d’integració i vertebració social tant en l’horari lectiu com en el no lectiu. Per avançar-hi aquesta setmana s’ha celebrat a la seu de l’Adlsolcar una reunió extraordinària del Consell Escolar Municipal.  

La regidora d’Educació, Judit Gisbert, ha presentat els fonaments de l’enfocament d’Educació 360, que entén que l’educació va molt més enllà del temps lectiu. Per arribar al territori educatiu cal que hi hagi oportunitats educatives en diversos àmbits i franges d’edat, que l’accés a aquesta educació no sigui excloent ni generi desigualtats socials i que es faciliti el naixement de competències i vocacions que busca el teixit productiu local.

Aquesta és una iniciativa liderada per la regidoria amb el suport tècnic de l’Agència de Desenvolupament Local de Solsona i Cardona, el Pla d’acció de la qual sempre té com a prioritari treballar de bracet amb la comunitat educativa per assolir objectius a llarg termini.

En el marc del Consell Escolar Municipal, en què han assistit una quarantena de persones, s’han identificat i analitzat  les causes dels reptes de Solsona en aquest sentit. Els reptes als quals fer front són la poca oferta d’activitats orientades a despertar vocacions tècniques i d’oficis, la menor oferta existent per a majors de 12 anys, la dispersió de la informació sobre el ventall d’activitats, la desigualtat en les possibilitats d’accés a activitats esportives a causa del preu i el difícil retorn als itineraris formatius dels adolescents no interessats en allò que s’ofereix. Del resultat d’aquesta sessió en sortirà una segona convocatòria, abans de final de març, per concretar propostes d’acció.

Col·labora en aquest projecte la tècnica Gisela Flores, en el marc del programa contracte en pràctiques de joves beneficiaris de Garantia Juvenil, subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya i el Fons Social Europeu.

Banners