Solsona centra en la comunicació la segona jornada formativa per a emprenedores d’arreu del país
(ARXIU. Autoria: Kàtia Prat) En l'edició passada, el fòrum va tenir una seixantena d'assistents
- S’obren les inscripcions en línia a través del web www.talentaria.cat
- Enguany s’amplia el programa amb un taller pràctic i una càpsula formativa a la tarda
Fauna y Flora, La Garriga de Castelladrall o Mon Aroma Cosmètica Natural són algunes de les iniciatives emprenedores d’èxit que es reuniran a Solsona el proper 19 de maig, així com les expertes en màrqueting Txell Costa i Gemma Fillol, entre d’altres. Compartiran els seus coneixements en la segona edició de Talentària, la jornada formativa per a artesanes, dissenyadores, artistes i emprenedores, i que porta per títol “Comunicar amb els cinc sentits”. Avui mateix se n’obren les inscripcions en línia al web www.talentaria.cat.
Organitzen aquest esdeveniment, que vol atraure talent femení d’arreu del país, la regidoria de Polítiques d’Igualtat de Solsona, el Servei d’Informació i Atenció a les Dones del Consell Comarcal del Solsonès i l’Agència de Desenvolupament Local de Solsona i Cardona amb la col·laboració del Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya, la Diputació de Lleida, l’Institut Català de les Dones, el Servei Públic d’Ocupació de Catalunya i l’Associació d’Artesans del Solsonès.
La temàtica d’aquesta edició respon a una de les propostes sorgides l’any passat. Al mateix temps, “es busca oferir eines transversals, que siguin útils per a diferents tipus d’empreses”, afirma la tècnica del Servei d’Informació i Atenció a les Dones, Maribel Bella. Aquest any l’accent es posa especialment en projectes d’artesania i de petit format vinculats al territori.
La jornada arrencarà a les deu del matí, després de l’obertura, amb una conferència inaugural sobre la comunicació a càrrec de Txell Costa. Gemma Fillol conduirà un col·loqui sobre l’emoció com a motor de la comunicació, en el qual participaran Marta Pastor, de la joieria Fauna y Flora; Núria Roca, de l’hotel La Garriga de Castelladrall, i Ester Armengol, de Mon Aroma Cosmètica Natural. El dinar s’aprofitarà com a espai de networking entre totes les assistents.
Per a marques artesanes
Com a novetat, la jornada continuarà a la tarda amb propostes més pràctiques. Èlia Fiblà, de The Craft Academy, impartirà un taller que porta per títol “Comunicació handmade. Pla de comunicació per a marques artesanes”, seguit d’una càpsula formativa a càrrec de Vanessa Carrasquilla, de Comunicraft, titulada “Tens una història per explicar. Eines que et poden ajudar a aparèixer als mitjans”.
La cloenda, prevista per a dos quarts de sis de la tarda, tindrà el toc musical de Lídia Pujol, una de les veus femenines més arrelades a la música popular catalana. I és que l’art és un dels ingredients intrínsecs a Talentària. Enguany l’artista local que també participa en l’organització de la jornada i que li dedicarà una obra és la il·lustradora Anna Terricabras.
Les altres membres de l’equip de treball que prenen part en la cuina de Talentària 2018 són la fotògrafa Aida Majoral, les dissenyadores gràfiques Anna Serra i Erika Escudero i la periodista Noemí Vilaseca, que conduirà la jornada.
Les inscripcions romandran obertes al web www.talentaria.cat fins al 10 de maig, tot i que les places són limitades. El preu és de 55 euros i inclou el material, l’esmorzar i el berenar. El dinar, al restaurant Can Mascaró, valdrà 20 euros i es pagarà en el moment de les acreditacions, el mateix dia de la jornada.
L’any passat aquest fòrum va superar les expectatives de l’organització, amb una seixantena de participants d’arreu de Catalunya, Andorra i les Illes Balears. Talentària és el resultat de la reformulació dels seminaris de lideratge femení que es van organitzar a Solsona durant sis edicions.