Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Eines personals

Ajuntament de Solsona
Sou a: Inici / La Ciutat / Notícies / Solsona obté la marca Ciutat amb caràcter pel seu potencial historicocultural

Solsona obté la marca Ciutat amb caràcter pel seu potencial historicocultural

La capital del Solsonès és el segon municipi de Lleida i el tercer de la Catalunya central amb aquest distintiu que promou el turisme cultural

Des d’ara, Solsona serà identificada turísticament com a Ciutat amb caràcter. Avui ha rebut aquest distintiu especialitzat en turisme cultural que atorga la Generalitat de Catalunya per mitjà de l’Agència Catalana de Turisme (ACT). El regidor de Promoció Econòmica, Lluís-Xavier Villaró, n’ha recollit avui el diploma de mans de la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, en un acte organitzat a la sala gòtica de la basílica de la Seu de Manresa en el qual han rebut la distinció tres ciutats i viles amb caràcter i dotze pobles amb encant de tot el país.

La capital del Solsonès es converteix, així, en la segona Ciutat amb caràcter de les comarques de Lleida, després de la capital de la demarcació, i en una de les tres de la Catalunya central, juntament amb Vic i Manresa. Tal com ha explicat el director de l’ACT, David Font, aquesta marca té com a objectius posar en valor el patrimoni urbà de Catalunya, “facilitar el posicionament dels municipis com a destinació, preservar-ne i promocionar-ne el patrimoni i fidelitzar el turisme de qualitat”.

Lluís-Xavier Villaró celebra aquest reconeixement i, més, “tenint en compte que el jurat ha estat estricte en la valoració i només s'han concedit tres distincions”. El primer tinent d’alcalde posa en relleu el fet que “Solsona entri a formar part d’una xarxa de ciutats i viles que treballen intensament la seva dimensió turística i en viuen”.

La candidatura de Solsona es va començar a treballar l’estiu passat, a partir d’un acord de Ple, i l’elaboració d’un expedient per part de la tècnica de Turisme de l’Agència de Desenvolupament Local que documentava àmpliament el compliment dels requisits exigits. L’eix de caràcter en què més encaixa la ciutat és l’historicocultural, que es manifesta especialment en el seu patrimoni cultural popular.

La proposta de Solsona va defensar el bon estat de conservació d'equipaments i patrimoni arquitectònic; la presència d'associacions actives que fomenten i difonen el vessant patrimonial i cultural del municipi; la celebració de la Festa Major i el Carnaval; la varietat de propostes d'oferta turística i les accions de promoció off line i on line que es duen a terme al llarg de l'any. Un comitè d’experts va avaluar i donar per vàlida la sol·licitud del consistori solsoní.

Més promoció

L’obtenció de la marca suposarà per a Solsona entrar a formar part d’un pla de promoció específic de l’Agència Catalana de Turisme i beneficiar-se d’una sèrie d’avantatges, entre els quals hi ha la presència en les plataformes digitals d’aquest organisme, la participació en accions promocionals –fires, workshops, presentacions, viatges de familiarització, etc.-, la possibilitat de prendre part en el seu pla de formació i l’accés a informes d’intel·ligència de mercat.

Entre altres canals de promoció, Solsona apareix ja en el catàleg de ciutats i viles amb caràcter i pobles amb encant de Catalunya, disponible en sis idiomes. Precisament, és el primer municipi al qual es convida a fer una escapada per gaudir d’“una experiència entre gegants”.

Banners