Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Eines personals

Ajuntament de Solsona
Sou a: Inici / La Ciutat / Notícies / Una quinzena de botiguers de Solsona i Cardona aprenen noves tècniques comercials a París

Una quinzena de botiguers de Solsona i Cardona aprenen noves tècniques comercials a París

L’Agència de Desenvolupament Local organitza un Retail Tour per segon any

Aprendre de les tendències comercials més innovadores que es poden trobar en barris com el Marais, Madeleine-Opéra, Les Halles i els Camps Elisis va ser l’objectiu per a la quinzena de botiguers de Solsona i Cardona que el febrer van participar en un Retail Tour a París organitzat per l’Agència de Desenvolupament Local amb el suport de les UBIC d’ambdós municipis. Es tractava de conèixer noves tècniques per traslladar als propis establiments i millorar la seva competitivitat.

Durant tres dies, els comerciants, acompanyats de l’alcalde de Solsona, David Rodríguez, i tècnics de l’Agència de Desenvolupament Local, van realitzar un aprenentatge vivencial amb la visita a diversos eixos comercials i establiments singulars. Ho van fer de la mà de Jordi Bacaria, economista expert en gestió, innovació i dinamització comercial, que els va mostrar noves tècniques d’aparadorisme, de col·locació del producte a l’interior, de gestió per categories, distribució de mobiliari, psicologia del consumidor, cartelleria digital i tècniques per facilitar la compra al client, entre d’altres. Els participants també van poder tenir un contacte amb noves tendències en els punts de venda pel que fa a la relació entre oci i retail i nous trucs centrats en la tecnologia de la informació.

És el segon any que s’organitza un Retail Tour per als botiguers de Solsona i Cardona, després que l’any passat es viatgés a Londres amb la mateixa finalitat. Tal com explica el dinamitzador comercial de l’Ajuntament de Solsona Manel Martínez, “aquest tipus de viatges proporciona als comerciants una experiència formativa vivencial amb eines i recursos per millorar el propi negoci i fer-lo més rendible”. Segons ell, és una forma d’“adquirir una visió integral i molts aprenentatges d’aplicabilitat immediata en els comerços de casa”. Cadascun dels participants va finançar-se el viatge.

Banners