Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Eines personals

Ajuntament de Solsona
Sou a: Inici / Transparència / Dret d'accés a la informació pública / Què és la informació pública?

Què és la informació pública?

La informació publicada

A través del web municipal podeu accedir a informació de diversa naturalesa relacionada amb l'activitat municipal: informació institucional i organitzativa, continguts relacionats amb la gestió pressupostària i econòmica, etc. A més a més, podeu complementar tots aquests continguts amb la informació publicada al Portal de Transparència, que se sustenta en tres pilars bàsics: transparència, dades obertes i participació.

I tota aquella informació no publicada?

Quan la informació a la qual voleu tenir accés no es troba publicada en el web municipal o en el Portal de Transparència, així com en altres portals municipals, podeu sol·licitar-la i exercir el Dret d'Accés a la Informació Pública

I com i quan es pot sol·licitar?

L'exercici al dret d'accés a la informació pública es pot sol·licitar a partir dels 16 anys, en qualsevol moment i per qualsevol mitjà que permeti tenir constància de la vostra identitat. En el cas de l'Ajuntament de Solsona, la sol·licitud es pot fer mitjançant tramitació electrònica o bé instància genèrica a través de la Seu Electrònica, o bé presencialment a l'OAC municipal

Què es considera per informació pública?

Independentment de la seva naturalesa i del suport o mitjà en què aparegui, és tota aquella informació produïda o rebuda per l'Administració. També ho són els documents d'origen privat que formen part del patrimoni documental de l'Ajuntament.

Què no s'entén per informació pública?

La consulta de notes, esborranys, resums i documents de treball intern sense rellevància o interés públic, així com la informació que es trobi en curs d'elaboració i que s'hagi de fer pública en el termini de tres mesos. També queda exclosa d'aquesta via la confecció d'informes o dictàmens, la formulació de consultes jurídiques i la informació que exigeixi una tasca complexa d'elaboració o reelaboració a l'hora de lliurar-la. 

Es pot denegar l'accés a la informació pública?

Només es pot denegar o restringir en els casos previstos a la llei. En són exemples situacions en les quals l'accés comporta un perjudici per a la seguretat pública, per al dret a la intimitat, per als drets dels menors d'edat, o per al secret professional, entre d'altres. 

En el cas que se us denegui total o parcialment la vostra sol·licitud, podeu presentar una reclamació davant la Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública (GAIP), presencialment o electrònicament a través d'aquest enllaç

És necessari justificar la sol·licitud?

No és necessari, tot i que, en cas de demanar informació d'accés restringit, és aconsellable exposar els motius que, a criteri de la persona sol·licitant, podrien justificar la suspensió de la restricció. Si l'accés a la informació pot afectar els drets o interessos de tercers, aquests disposaran d'un termini de 10 per presentar al·legacions. 

Amb tot, cal tenir present que el dret d'accés és un dret que complementa la informació que la ciutadania pot obtenir mitjançant la consulta de la informació publicada al web municipal i al Portal de Transparència de l'Ajuntament, així com a la resta de pàgines municipals. 

Banners